lördag 10 november 2012

Things that couldn't bother me much

Det finns sånt som inte bekymrar mig särskilt mycket. Därför kommer detta bara att nämnas på det här viset, i en lista över sånt som inte bekymrar mig särskilt mycket, i min blogg. Om jag skriver om dessa ämnen igen så är det förmodligen bara för att jag bekymrar mig över att andra bekymrar sig så förfärligt onödigt mycket över det. (enligt min åsikt alltså) Varför skulle det har nån betydelse? Varför skulle jag lägga min panna i djupa veck för det här egentligen? 1. Att dela in folk enligt ras - i grund och botten är vi alla människor födda med olika förutsättningar 2. Att dela in folk enligt sexualitet - är inte intresserad av vad folk gör i sängen så länge det inte skadar 3. Ska Jennifer Aniston nånsin få barn?- låt kvinnan vara ifred! 4. Sätta genus på färger - alla färger är fina och passar olika bra på olika människor 5. Big Brother - onormalt ointressant program på alla sätt. Orkar inte engagera mig i sån smörja. 6. Manligt och kvinnligt - vad ÄR det egentligen? Jag är skeptisk. 7. Klockan på höger eller vänster arm - är väl en smaksak? 8. Gaffeln i höger eller vänster hand - är väl vad som känns bäst för att få in födan i munnen? 9. Singel eller ej, barn eller ej - finns ibland förklaringar till det, ibland inte. I vår fria västvärld har man rätt att välja singellivet, men ibland är det inte självvalt och då är det också känsligt. Så låt det vara en privatsak för folk och inte något att lägga sig i eller ställa krav på. Detsamma gäller barnlösa människor. 10. Klädstil - Det är häftigt med mångfald. Låt alla blomma ut i sin egen stil även om det betyder att man har en kratta på huvudet! Vad trist om alla såg likadana ut. Ja det var listan det över saker som jag inte vill fundera särskilt mycket mer över än så. Den är inte uppräkna i ordning. Alla tio är lika ointressanta i min värld. Rosa Katten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar